Потребителите от поколение Z са най-сериозните съмишленици на каузата за устойчивост
- greenadvertising11
- 8.05.2024 г.
- време за четене: 2 мин.
Актуализирано: 15.05.2024 г.
Ще нарастне ли потребителската лоялност при въвеждането на новите ЕSG стандарти?
Бизнесът има стимул да бъде по-социално отговорен и осъзнат, защото близо 2/3 от икономически активното население потвърждават, че биха направили промени в поребителското си поведение с цел подобряване на климатичните условия.

Още в края на 2019 проучванията доказват, че младите и социално активни демографски групи биха похарчили повече за продукт на устойчива марка. До този извод достига и Dan Berthiaume, експерт по технологиите за търговия на дребно базирайки се на проучване на платформата First Insight, като подчертава водещата роля при избора на най-младите:
"Поколението Z е най-склонно да се ангажира с брандове и компании, които смята за етични"
Данните потвърждават, че реалната необходимост за трансформиране на бизнеса, както в глобален, така и в локален аспект за България, ще дойде от най-голямата сила на пазарите – клиентите.
Потребителите са най-сериозните съмишленици на каузата за устойчивост и тяхното поведение ще оказва съществено влияние при въвеждането на новите ESG стандарти за Европейския съюз.
Ще нарасне ли потребителската лоялност при въвеждането на ЕSG стандарти от всички брандове?
Трудно е да се даде еднозначен отговор. Зависи най-вече от действията на самата компания. Последните проучвания на IPSOS - една от трите най-големи световни агенции за потребителските нагласи, алармират, че потребителите не желаят да правят промени в поведението си само в името на устойчивостта, а лошото представяне при въвеждане на ESG стандартите водят до репутационни рискове.
Потребителският избор трябва да се мотивира от допълнителна „съвместна полза“, защото хората са изключително чувствителни и негативно настроени към формално и самоцелно рекламиране на корпоративна социална отговорност и много често превръщат собствените си социални медии в канал за сериозен корпоративен натиск.
Ще Ви помогнем да избегнете рисковете от greenwashing, като предложим съвкупност от смислени решения в контекста на новите стандарти.