С колко тона се намалява въглеродния отпечатък, ако участваме в онлайн срещи без включени камери
- greenadvertising11
- 15.03.2024 г.
- време за четене: 2 мин.
Актуализирано: 15.05.2024 г.

Лесни стъпки за увеличаване на корпоративния ESG принос
Когато говорим за ESG и въглероден отпечатък голяма част от аудиторията си представя нещо много сложно, свързано с тежка бюрокрация и димящи комини. Много малко хора осъзнават, че не е достатъчно само да засаждаме дървета и градинки или да се акумулират сериозни корпоративни средства за практики, които само привидно намаляват негативното екологично въздействие. Смисълът на тази трансформация е да променим ежедневните си навици и рутинни дейности, така че те да носят полза за планетата и хората без да ощетяват бизнеса и без да натоварват служителите с допълнителни тежести и нови ангажименти в почивните дни.
Благодарим Ви, че отделихте време, за да прочетете този текст и за това Ви приемаме за наши съмишленици и потенциални партньори!
По този повод ще Ви споделим няколко любопитни факта, които ще Ви провокират да се замислите колко ценна е информацията и ще потвърдят, че сложните задачи се решават с правилната формула.
И като стана дума за математика е време да започнем да смятаме: в задачата се пита - с колко тона ще намалим въглеродния отпечатък на компанията, ако служител, който участва 15 часа в онлайн срещи с включена камера, създава 9,4 kg CO2 на месец. Уравнението се усложнява допълнително, ако трябва да добавим и въздействието от опресняването, четенето и отговарянето на нашите работни имейли, което отнема повече от 3 часа на ден, а може да достигне до 5 часа, ако включим лични имейл акаунти.
Безспорно е, че дигитализацията на нашия живот има големи ползи за околната среда, включително намаляването на свързаните с пътуването емисии на CO2. Все пак увеличеното използване на интернет има „скрито“ въздействие върху околната среда и създаването на навици и корпоративна култура, която да допринесе за успешен преход към нисковъглеродна и зелена икономика е подходяща възможност да отбележите точка във Вашия корпоративен принос.
Световни еко – активисти алармират, че в дигиталния свят, точно както в естествената ни среда, има огромно количество боклук - ненужните имейли, файлове, приложения, дубликати на снимки и видеоклипове и т.н. това са цифрови отпадъци. Този „цифров боклук“ създава „замърсяване“, което продължава да консумира енергия, дори когато сме забравили, че е там.
Всяка година интернет (и поддържащите го системи) произвеждат 900 милиона тона CO2, което е повече от годишното производство на цялата страна Германия.
Нашият екип има дългогодишен опит в сътрудничеството със Глобалната гражданска организация Let’s do it world, която инициира първата глобална кампания за цифрово почистване още през 2020 г. Символичният Световен ден за почистване на дигитални отпадъци обикновено се провежда всяка година през месец март и ние ще се включим и тази година.
Ако сте пропуснали участието през март, но искате да включите каузата във Вашите ESG практики и политики можете да разчитате на нас ВСЕКИ ДЕН! Ние ще организираме Вашите тематични фирмени обучение, събития или вътрешно корпоративни комуникации в подкрепа на каузата.



